01 February, 2013

Didikan itu jika tidak berasas maknanya tiada.



Kegembiraan yang kita bina dahulu kian kasar di mata. Kian memuncungkan bibir tanda berhenti berkata. Tik tak tik tak jarum laju menjurus. Setiap saat diatur rapi tanpa rasa dihati. Mungkin kita sendiri leka dan lalai dengan kemahuan diri tanpa memikirkan bahasa badan manusia yang bukan seerti. Sesungguhnya aku kecewa dengan apa yg telah terjadi. Masakan dunia kami begitu pedas sehingga hilang nikmat dan yang hanya tinggal raung perih rasa binasa menusuk lidah dan lelangit. Ingin dicari air terhebat namun air apa yang mampu membinasakan rasa tersebut?

Semoga aku terus diberi kekuatan untuk terus mencari dan mencari. Maaf andai aku salah. Dan memang aku salah. Aku si pengalah yang gagal mendidikmu. Titik.

No comments:

Post a Comment